אני שומעת על הרבה מקרים בהם לקוחות חדשים, או חברים של… נדרשו לשלם למס הכנסה וביטוח לאומי סכומים מאוד גבוהים לאחר הגשת הדוח השנתי, לעיתים אפילו עשרות אלפי ₪.

אני שומעת על הרבה מקרים בהם לקוחות חדשים, או חברים של… נדרשו לשלם למס הכנסה וביטוח לאומי סכומים מאוד גבוהים לאחר הגשת הדוח השנתי, לעיתים אפילו עשרות אלפי ₪.

למה זה קורה? ואיך אפשר למנוע את זה?

אז אתחיל ואומר שאם שילמתם הרבה מיסים, כנראה שהרווחתם הרבה באותה שנה, וזה נהדר! אבל מבחינה תזרימית מאוד קשה להתמודד עם תשלום חד פעמי כל כך גדול ללא הערכות מוקדמת, ואת האמת, אתם גם לא צריכים!

כדי להתמודד עם התופעה הזו, שמבשרת טובות, אבל יכולה להוות מכת מוות לעסק, אנחנו מבצעים "הערכת מס" מספר פעמים בשנה.

למעשה בהערכת המס אנחנו מעריכים את הרווח הצפוי מהעסק, בהתבסס על נתוני עבר ותחזיות צופות פני עתיד. לוקחים בחשבון את כלל מקורות ההכנסה באותה שנה ועורכים חישוב מסודר של חבות המס השנתית הצפויה.

בחישוב חבות המס השנתית הצפויה אנחנו לוקחים בחשבון נקודות זיכוי אישיות, ניכויים וזיכויים שונים שניתנים לפי המצב האישי של כל בעל עסק (לדוגמה נלקחים בחשבון נקודות זיכוי בגין ילדים, סיום תואר, הפקדות לקופות גמל וקרנות השתלמות ועוד).

חבות המס הזו מסייעת לנו בחישוב שיעור מקדמות מס הכנסה נכון ומתאים לפעילות העסק והמצב האישי.

אנחנו תמיד ניקח בחשבון מקדם ביטחון, מאחר ויכולים להיות שינויים לא צפויים ברווחי השנה, ונרצה שגם אם יקרו (וכמו שאמרנו, זה תמיד בכיוון של הגדלה של הרווחים, אז זה לטובה), שההשפעה שלהם על הכיס תיהיה מינורית, או לא תורגש בכלל.

באותו אופן אנחנו גם מעדכנים את ביטוח לאומי בצפי ההכנסות השנתיות ומוודאים שקיים ביטוי להכנסות מכל המקורות.

חשוב!

נעדיף תמיד לשלם מעט מיסים ביתר, מאשר שנדרש להשלים תשלומי מיסים עם הגשת הדוח השנתי, הסיבה היא שעל כל יתרה שנותרת לאחר ה-31/01 של השנה העוקבת, רשות המיסים זוקפת ריבית של 4% + הצמדה. 

המשמעות: אם נותרה לכם יתרת חוב משמעותית למס הכנסה בתום השנה, חוייבתם בלא מעט הפרשי הצמדה וריבית עד אשר הסדרתם את היתרה, אבל אם נותרה לכם יתרת זכות במס הכנסה – למעשה היה לכם חיסכון לא רע בתנאים שאפילו הבנקים לא נותנים, וזה כסף בטוח וללא סיכון כלל 😊.